14 Nisan 2014 Pazartesi

Gaziantep'te ŞBP-Melis (1. Bölüm)

Herkese merhaba,
Ne zamandır yazmıyorum etmiyorum ama açıklamamı dinleyin önce :)

Ürün tanıtımı ile ilgili yazılar pek yazamıyorum malum öğrenci hallerinde video çekmek sıkıntı iken bir de ürün tanıtımı tarzı yazılar daha da sıkıntı yaratıyormuş gibi geliyor. Yanlış bir şey söyleyeceğim diye de pek yapma taraftarı değilim açıkçası ama bu tarz yazılar yazmayınca da pek okunmuyor sanırım.

Ben de Youtube 'u daha aktif yürütüyorum blogdan ziyade. Son zamanlarda hiiiiç post yazmamamın sebebi ise Gaziantep'e gitmiş olmam idi.

Bildiğiniz üzere ya da şimdi öğreneceğiniz üzere Yıldız Teknik Üniversitesi Şehir ve Bölge Planlama 2. sınıf öğrencisiyim ve şu an Planlama 4 denen meretle uğraşıyorum. Şimdi bölümün ayrıntılarına çok girmemekle beraber Planlama 4 kapsamında inceleyeceğimiz şehri daha 1 yıl  ayrıntılı bir şekilde çalışıp bütün planları bu şehir üzerinde yapacağız. Böyle özet geçebilirim.

Gaziantep'e gideceğimizi duyduğum ilk gün çok sevinmiştim. Çünkü Antalya, Tekirdağ, İzmir, Eskişehir ve Bursa dışında bir yere gitmemiştim. Böyle merak içerisinde gideceğimiz günü bekledim. Neyse ki zaman çabuk geçiyor geldi çattı gitme günümüz.
İlk defa uçağa binecektim fakat o kadar yorgun ve uykusuzdum ki kalkış sırasında uyuyakalmışım ancak bu noktada uyandım ve anında kısa bir video çektim.
Sonra yine uyuyakaldım ve kalktığımda yine bir kısa video çekmeden uyumadım.

Yaklaşık 1.5 saatte vardık ve sonrasında Şahinbey Belediyesi üstü açık olan iki adet gezi otobüsüyle bizi alıp tura başlamamızı sağladı.

İlk saatler daha çok otobüs üzerinden Antep'i tanıma süreci olarak geçti.Her ne kadar adını hatırlamasam da hocalarımızın ayarladığı bir restoranda öğle yemeğimizi yedik.Gaziantep'i beğenme sebebim de sanırım yemekleri :)

Sonra o üstü açık gezi arabalarında gezerken biraz üşütme durumu oldu tabi ki fakat baş ağrısına ve yorgunluğa direnip yolumuza devam ettik.
Sırada Zeugma Mozaik Müzesi vardı. Kendisi dünyanın en büyük mozaik müzesi olup beni çok etkilemiştir.
Ünlü Çingene Kızı mozaiği orada bulunmaktadır.

Böyle bol fotoğraflı bir mozaik gezisinden sonra sizleri Paleolitik çağdan kalma, ilk yerleşmelerden biri olan Dülük Antik Kentine götürmek istiyorum. Her ne kadar şu an mağaradaki kalıntılar dışında pek bir şey görülmese de. Bu mağarada olan fotoğraflarda göreceksiniz o duvara kazılmış olan çiziklerin ilk Roma harflerinden olduğu söylenmekteymiş.

Buradan da ayrılınca artık akşam yemeğine sıra gelmişti ve biz 7 günümüzü geçireceğimiz mahalleye ayak bastık. Gaziantep Kalesi ve çevresi.

Tabi biz önce bir şaşkınlık ile baklavaya daldık sonra kahve içtik son olarak da kebap yedik ve bunların hepsini 2.5 saat içinde yaptık :D

İlk günden Aybüke Akgün'ün objektifinden bunlar vardı.

İmam Çağdaş'ta (Antep'in en ünlü kebapçılarındandır kendisi) yemek gelmeden önce ve yemek geldikten sonra selfiesi :)